Hledáme mezery v pokrytí klíčových slov (GAP analýza pro eshopy)

O analýze klíčových slov jsme si povídali zde, ale co kdybychom se nyní podívali na to, jak ji využít po stránce obchodní nebo ještě lépe, jak najít to, co chybí a to za pomoci úspěšnější konkurence? Někdy se tomu také říká analýza mezer neboli GAP analýza. Jejím cílem je nalezení příležitostí, kde je poptávka ale nemáme ji pokrytou nabídkou.
Úplně jednoduchou analýzu můžete začít třeba ve svých Google Analytics nebo pokud váš eshopový systém zaznamenává interní hledání a dotazy, kterými se lidé ptají. Tak jsme třeba svého času zjistili, že u nás docela často zákaznici hledají marcipánové figurky, jenomže my jsme je nenabízeli. Přitom by se do sortimentu hodily. Stačil k tomu jednoduchý pohled do GA např. na stránku Akvizice > Search Console > Dotazy. Zde vidíme, jak se návštěvníci webu ptali na Google.

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

DMCA – nástroj na ochranu autorů, poctivých eshopářů, ale i zbraň na šikanování konkurence

Nejprve trocha historie. DMCA neboli Digital Millenium Copyright Act je zákon, který již v roce 1998 přijali američtí zákonodárci a navazuje na starší zákon o autorských právech. USA tak reagovala na rozmáhající se Internet a nové technologie, na které zákon ze sedmdesátých let prostě nedokázal reagovat. V České republice podobný zákon doposud neexistuje, ale dá […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

Co to je uživatelská přívětivost eshopu

Při nakupování na webu narazíte na různé eshopy. Některé se vám líbí již na první pohled a některé ne. Není to jen věc designu. Důležité je i to, jak jsou jednotlivé weby přehledné, jakým způsobem jsou podávány sdělované informace a i to, jak se web ovládá. Jak snadno a rychlete, najdete informaci, kterou hledáte. Jak snadno zde dokončíte nákup. To vše, […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

Přechod na nové eshopové řešení

Pokud máte smůlu a již provozujete eshop na systému, který vás spíše omezuje, než pomáhá v rozvoji, často nezbývá nic jiného, než najít si lepší a migrovat. Migrace není legrace a je dobré se na ni připravit. Sám jsem na jiná řešení přecházel ve svým eshopem několikrát. Když jsem jej koupil, fungoval na pronajatém řešení, které […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

Vybíráme vhodné eshopové řešení

Asi nejčastější otázkou, kterou dostávám při svých sezeních s lidmi, kteří chtějí s eshopem teprve začít, směřuje k tomu, jaké eshopové řešení by měli použít. Řada z nich je obrovskou nabídkou zmatena. Jen v Česku existuje údajně přes 200 různých poskytovatelů eshopových řešení. A tak se dívají v podstatě na to nejviditelnější – na reference, rady v diskuzích, marketing systémů a v neposlední […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

13 tipů pro B2B eshopy

Pokud provozujete B2B eshop, zaměřený převážně na velkoobchodní nebo firemní zákazníky, je třeba uvědomit si, že tyto vyžadují v některých částech trochu jiný přístup. Prozradím vám tedy nyní několik extra tipů, které se vám v jejich budování budou hodit. Pokud máte eshop zaměřený na koncové zákazníky, doporučuji vám ani tak kapitolu nepřeskakovat, i vy zde můžete najít […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

Vendor marketing

Vendor marketing se zaměřuje na vyšší angažovanost a provázání vašich dodavatelů (vendors) s úspěchem vašeho eshopu. Dodavatelé se tak stávají partnery, kteří vám pomáhají snížit náklady, typicky na marketing, logistiku, využívají synergií, napomáhají při návrhu a tvorbě produktů pro vaše zákazníky a dalšími způsoby se podílejí na úspěchu vašeho podnikání. Jde o WIN-WIN situaci – pokud […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

Další zdroje příjmů pro váš eshop

Možná se budete divit, ale skutečně úspěšné eshopy nemají pouze jediný zdroj příjmů z prodeje svých produktů koncovým zákazníkům. Je to jako jakékoli jiné podnikání. Spoléhání se na jediný penězovod by bylo krátkozraké a neopatrné. K tomu, abyste vybudovali stabilní a dlouhotrvající byznys, je potřeba najít o další centra profitu, nebo chcete-li penězovody, které podpoří hlavní jádro […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

Personalizace obsahu eshopu

Personalizace je už několik let považovaná za jeden z hlavních trendů, které ovládnou ecommerce. Jak se ukazuje, její zavádění není až tak rychlé, jak by si mnozí přáli. Stále se jedná ještě o technologii relativně nákladnou. Druhou bariérou je množství dat, kterými obchody disponují. Pokud expedujete pouze jednotky objednávek, nasbírat potřebné množství dat, ze kterých lze […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.

Jak se bránit kopírování popisků, textů a fotografií z eshopu

A tady se dostáváme k unikátnosti popisků. Mnoho SEO konzultantů vás bude od neunikátních popisků zrazovat. Vyhledávači opravdu nemají moc rádi stejný text na mnoha stránkách. Faktem však je, že ne vždy je v silách či finančních možnostech majitele eshopu, vyměnit všechny popisky ke všemu zboží, zvláště, pokud nabízíte tisíce, deseti tisíce nebo ještě větší množství položek. […]

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.