O analýze klíčových slov jsme si povídali zde, ale co kdybychom se nyní podívali na to, jak ji využít po stránce obchodní nebo ještě lépe, jak najít to, co chybí a to za pomoci úspěšnější konkurence? Někdy se tomu také říká analýza mezer neboli GAP analýza. Jejím cílem je nalezení příležitostí, kde je poptávka ale nemáme ji pokrytou nabídkou. Úplně jednoduchou analýzu můžete začít třeba ve svých Google Analytics nebo pokud váš eshopový systém zaznamenává interní hledání a dotazy, kterými se lidé ptají. Tak jsme třeba svého času zjistili, že u nás docela často zákaznici hledají marcipánové figurky, jenomže my jsme je nenabízeli. Přitom by se do sortimentu hodily. Stačil k tomu jednoduchý pohled do GA např. na stránku Akvizice > Search Console > Dotazy. Zde vidíme, jak se návštěvníci webu ptali na Google.

Kompletní text je exkluzivně přístupný
pouze předplatitelům portálu Eshopář.cz

Pokud již předplatitel jste, pro celý text se prosím přihlašte nebo si můžete zakoupit předplatné.